Zabawy zamieszczono na You Tube:
http://youtu.be/cjVPjJpgJLo
Zabawa „Lisek”
Wybieramy z wszystkich dzieci jedno , które będzie liskiem. Pozostałe dzieci siedzą w kole, blisko siebie z rękami wyciągniętymi z tyłu. Dziecko będące liskiem ma w dłoniach klocek lub woreczek i chodzi wokół koła przy wierszu, które mówią dzieci w kole:
„Chodzi
lisek koło drogi,
Cichuteńko stawia
nogi
Cichuteńko się
zakrada
Nic nikomu
nie powiada
Chodzi lisek
koło drogi
Cichuteńko
stawia nogi
Lis, lis
ogon ma
Nie wiadomo, komu da”
Dziecko będące liskiem daje klocek w dłonie innego. Dziecko,
które otrzyma klocek ma za zadanie dogonić biegnąc za uciekającym liskiem. Ten
z kolei musi usiąść na miejscu „nowego liska” tak, aby ten go nie złapał.
Jeżeli złapie „starego liska”, ten wchodzi do środka koła. Zabawę powtarzamy.
Berek w okręgu
Dwoje uczniów goni jeden drugiego. Pozostali uczniowie stoją
ustawieni dwójkami, jeden za drugim,
twarzą do środka okręgu. Osoba , którą gonimy, musi stanąć przed którąś dwójką
, plecami do nich. Ostatnia , trzecia osoba ucieka przed goniącym i sytuacja
się powtarza. Jeżeli dziecko zostanie złapane, to ono goni.
Tor przeszkód
- zabawa bieżna
Forma pracy:
grupowa
Czynności ucznia:
Klasa
podzielona na dwa zespoły. Uczniowie siedzą w szeregu, jeden za drugim. Przed
każdym szeregiem tor przeszkód złożony z następujących części:
- skok
obunóż przez piłkę
- bieg na
czworaka wzdłuż rozłożonej żółtej wstęgi
- przejście
przez szarfę od dołu
- dotknięcie
stojącego palika
- powrót do
drużyny biegiem z wysokim unoszeniem kolan.
Prawie berek
-zabawa
energetyzująca
Forma pracy:
grupowa, indywidualna
Ćwiczący
tworzą koło, dwie osoby posiadają piłkę. Stojąc na obwodzie koła, podają sobie
piłkę, kozłując. Dwie osoby stojące w środku koła starają się przechwycić piłki
aby zająć miejsce w kole.
Sprawni w kozłowaniu
Forma pracy:
grupowa, indywidualna
Klasa
podzielona na dwa zespoły. Uczniowie stoją w szeregu, jeden za drugim. Przed każdym
szeregiem punkt startowy. Na sygnał
nauczyciela pierwsze osoby z grup zaczynają kozłować, przemierzając określony
odcinek. Wygrywa zespół, który najszybciej wykona zadanie.
„Murarz”
Z wszystkich dzieci wybieramy 3 dzieci: Jedno będzie
murarzem, pozostałych 2 będzie cegiełkami: „Cegiełki stawiamy po przeciwnej
stronie. Pomiędzy cegiełkami na środku stoi murarz. Pozostałe dzieci są
cegiełkami, przechodzą na jedną stronę. Na umówiony sygnał, np. gwizdek,
wszystkie „cegiełki” przebiegają między murkami. Zadaniem „murarza” jest
łapanie „cegiełek-dzieci”, które dokłada do pierwszych cegiełek – buduje mur.
Kiedy zostaje 3 dzieci niezłapanych, zaczynamy zabawę od nowa.
"Wiewiórki do dziupli"
Uczniowie stoją w dwójkach i biorą się za ręce. Jest to
dziupla wiewiórki. Do środka wchodzi
trzecie dziecko. Poza dziuplą zostaje 1 lub 2 wiewiórki. Na sygnał lub hasło:
wiewiórki na spacer- dzieci wybiegają z dziupli. Rozbiegają się po sali. Na
hasło: wiewiórki do domu, dzieci wbiegają do wolnej dziupli. Zabawa polega na
znalezieniu wolnego miejsca w dziupli. Po 2-3 kolejkach, dzieci wymieniają się
miejscami i wiewiórką zostaje inne dziecko. Zabawa trwa do momentu, aż
wszystkie dzieci będą brały udział w zabawie.